Graniz

Hanna är mitt riktiga namn, men under gymnasiet tiden så kom "Isak med tre tröjor" på att man kunde kalla mig Graniz. Å Graniz det blev.

2006/03/21

Förkyld

Undra hur förkyld man kan bli, inte för att jag hade tänkt prova men det känns som det inte kan bli värre. Som i söndags så frågade Rickard om -vad det nu var- luktade illa. Det är ju absolut den bästa frågan som man kan ställa till en som är förkyld och måste andas genom näsan, och som desutom har feber!
Det var i söndags det. I måndags igår alltså var det matteprov och som en duktig Nv-elev så masade jag mig in till skolan till dess att provet började. Alltså vid zwei. Och för er som inte har varit medverkande på Babsans tyskalektioner så ska jag tala om för er att det betyder två. Jag fick ju knappas ett varmt välkomnade... Mest "usch!... Dig vill inte jag sitta nära!" Men men... Det var iaf skönt att göra provet... fast det inte gick så bra :S

VIKTIGT VIKTIGT VIKTIGT! JOHANNA FYLLDE 19 DEN 20 MARS!
Johanna föddes för 19 år sedan då behövde man ha vinterjacka på sig precis som man behövde den 19 Mars i år.
Här ser vi henne i en huvatröja på en av våra excursioner. Under huvan så har hon en pumakeps som hennes ena häst -Elliz- Har nafsat i sönder. Hon är väldigt intresserad av evertebrater men mest vertebrater. Helst sånna med två ben.
Hon tycker även att x,y, och z är intressant, fast inte om man blandar in cos och sin i det.
GRATTIS!!!

Idag är det tisdag och jag är fortfarande hemma från skolan. Har suttit och glott på två en stor del av dagen. SÅ om det är någon som undrar vad som hände i " Hem till gården" idag så är det vara till att fråga mig. Jag vet även hur det gick för Anna-Karin i Ordjakten. Kan ni tänka er 7000 kronor för att kunna få ihop ordet dessert?

Nu kom precis min föräldrar hem! Rickard kommer väl me snart om det inte blir något övertidsarbete ida :S

Undra om Ida har blivit något brun. Drömde om henne i natt. Hon körde nya trafikskolans ena bil från Söder mot långebro... Hon var jätteduktigt på att köra men brydde hon sig inte om att det var rött i korsett... Undra om man vågar åka med henne i framtiden ;)
Förresten så har jag åkt pulka i Idas backe två gånger i vinter ( i Mars...). Härliga backar!

1 Comments:

Blogger Madeleine said...

Hehe.. Snygg!! Gillade texten om Johanna... kommer nog att härma dig där.... ;) Hon fyller visst år samma dag som min pojke...

11:09 fm  

Skicka en kommentar

<< Home