Graniz

Hanna är mitt riktiga namn, men under gymnasiet tiden så kom "Isak med tre tröjor" på att man kunde kalla mig Graniz. Å Graniz det blev.

2007/12/16

Dagen efter :D

Igår var det företagsfest. Nice nice nice.
Jag, Sebbe, Åsa, Jessan Å Sara jobbade.
Chefen kom inom å la in fyra cider å fyra öl i kylen.
Sebbe å Sara drack två öl var.
Jessan en halv cider. Å jag 2 å en halv.
Jag hade börjat med min cider. Sen hade jag ställt den ifrån mig men jag visste inte var. Sen hittade jag en cider men den var full. Då var det Jessan som hade tagit fel :S
Sen var man lite på kanelen.
Sen stack vi till Chefen å förfestade lite i deras lilla lägenhet (140 kvadratmeter!!!)
Sen till södra kasern där det blev julmat å lite underhållning. Jag hade sagt att jag skulle ha vin så jodå, där var en flaska vin till mig..
Två drinkbiljetter fick vi med var. Å oj oj oj...
Riktigt trevligt fast det var mycket bättre drag där i fjol när Önos med var där :D
Sen så sa håkan något om grand... Å jag sa "Jag vill med!" Så sen stack vi dit.
Jag, jossan, håkan, sebastian, sara å marlena. Men sen ångrade sig de två sistnämnde...
Å nock fasen vill vakten se på "flickornas" legg. Jodå jag var ju inte riktig 23... Men med en väääldigt snäll blick sa jag att jag var med andra tre. vilka hade en medelålder på 24... Så vakten sa lite tveksamt- "Ok, för idag då.." Yääh..
Å där inne var herr Jönsson. Alias Daniel. Å jodå han var väldigt dragen.
Efter grand stack vi till mcdonald å käka lite. Vi fick otrevliga Daniel också med oss dit. Men Sebbe var kvar på grand å stall redbull ur baren.
Jag ringde mamsen å hon kom å hämta mig, så tog vi med oss håkan å jossan i bilen så fick de skjuts till Österäng.
Kanonkväll!
Sammanlagt kosnad :100 Kr.
Bakfylla? Oh yääh, oh yääh.
Inte så roligt att jobba å vara bakful, eller onykter. Men jag var inte ensam, Sebbe var inte heller helt på topp idag.
Fast dahan brukar vara bakis ibland där han jobbar... Fast han erkände att han brukade inte vara så bakis som han var idag...

1 Comments:

Blogger En skånsk Göteborgare said...

Kul att du kom in på grand när mitt sällskap som är 18 (19 nästa år) komm inte in på banken... J*vla banken...

1:29 em  

Skicka en kommentar

<< Home