Graniz

Hanna är mitt riktiga namn, men under gymnasiet tiden så kom "Isak med tre tröjor" på att man kunde kalla mig Graniz. Å Graniz det blev.

2007/12/17

Ångerst?

Yes.
Precis.
-Sjukgymnasten. "Har du köpt alla dina julklappar, du vet om att det är julafton om en vecka."
Jo klart jag vet! Jag är fan inte helt blåst. Jag skriver ju kassaraport varje dag, och där får jag även skriva in datumet. Så idag blev det den 071217.

-Jennifer. "Det är snart julafton"

-Sebbe. "Fan, snart jul å jag har inte handlat någon julklapp"
Lättnad :D

Idag måste jag själv påstå att jag har hunnit med riktigt mycket på jobbet.
En schampo/deopall som jag fixa själv.
En pall som jag å jennifer nästan blev klara med.
Drog in resten för sen var det jag som hade kassa 4 så jag trodde jag skulle få vara där ganska mycket.
Men det blev inte rent farligt med det. Så i stället hjälpte jag Sebastian med hans pall å så fick jag en underhållande stund med...
Jävla vad han gick upp falsett(eller näst intill) när Jennifer berättade vad Stoffe (hennes kille) hade hört. Jo att Lotta var tänd på Sebbe.

Men på tal om julklappar så har Sebbe det ändå mer soft.
Han är ledigt tre dagar denna veckan. Jag en. -->Han har betydligt mer tid på sig att införskaffa sina klappar.
Han har inte så många att köpa julklappar. Visst han har fyra syskon, men de har bestämt att de inte ska ge julklappar til varandra. ( vet inte hur det är med födelsedags presenter, men han vet inte ens när de fyller år.) Han sa att han bara skulle köpa till sina syskonbarn. Smart.

Men jag är nog inte själv om att inte vara helt klart...
Min bror frågade ikväll vad han skulle köpa till morsan..
Skönt. Alltid skönt att höra sådant.

Hoppas det blir en schysst dag på jobbet imorgon. Men det blir det nog. Jennifer jobbar, sara jobbar, Hanna, å jag tror nog att även Håkan jobbar. (Det finns fler som jobbar, men de bidrar inte i så hög grad till en schysst dag.)


Bild hämtad från Grand´s
Dock med stora förbättringar :D

2 Comments:

Blogger En skånsk Göteborgare said...

Ja säg det, för att banken vakterna är hårda...

7:42 em  
Anonymous Anonym said...

Tjabba tjena hallå! Najs att träffs ida! :) Ha det bäst så får vi se hur det blir på fre... Pöss

7:32 em  

Skicka en kommentar

<< Home