Graniz

Hanna är mitt riktiga namn, men under gymnasiet tiden så kom "Isak med tre tröjor" på att man kunde kalla mig Graniz. Å Graniz det blev.

2008/04/09

07.00-19.30


En arbetsdag.
En lång arbetsdag.
Men så kan det bli ibland.
Man får i varje fall ganska mycket gjort när man är på jobbet i över tolv timmar.
Dagen idag började jag med att packa upp engångsglas och tallrikar.
Sedan tog jag tag i en halvpall med lim, och snarlika saker som skulle in i brandfarliga rummet.
Lite toalettpapper av märket lambi blev nästa pall.
Sedan blev det tre pallar med chips.
Någon gång under mitt chipsprojekt fick jag besök av Hanna.
Hanna hade hittat ett par groder(i keramik) som satt på en bänk.
Den ena grodans ben var av så hela pjäsen skulle skrivas av.
Hanna (N) föreslog då dock att vi skulle göra något roligt med den för att prigga upp Håkan för både hon och jag tyckte att han behövdes piggas upp.
Jag föreslog att vi skulle skriva håkan och jossan på en skylt å sätta på den.
Hanna tog förslaget till sig och skrev två skyltar, ett namn på varje skylt.
Dessa fäste hon sedan med spänband rund grodernas halsar.
Tanken var att de skulle in i håkans skåp, men det var tyvärr låst så de fick hamna utanför.
När han sedan kom blev han faktist ganska glad när han så de.
Han sa att han blev lite uppiggad och det värmde i hjärtat.
(Om någon undrar var det Jossan som fick bli enbent)
Jaja, lite mer en chipsen han jag med innan frukost.
Jag han med en pall med finkem med.
Sedan frukost, räkna kassan.
Två finkem pallar.
Fika.
Sitta i kassan i två timmar.
Middag.
Tömma lite av varorna som står i kundvagnar på lagret.
Kassan i två å en halv timme.
Stängning, räkna kassan.
Köra hem.
Om någon undrar är jag lite trött nu.
(Som ni märker har jag fått bildöverföring till att funka nu.
Någon som är sugen på bilderna i från Linköping?)

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Tja!
Japp, bilder e alltid kul :)
Skojjiga grodor btw.
Ses jättegärna snart! När kan du?
Pöss

11:10 fm  

Skicka en kommentar

<< Home