Graniz

Hanna är mitt riktiga namn, men under gymnasiet tiden så kom "Isak med tre tröjor" på att man kunde kalla mig Graniz. Å Graniz det blev.

2008/12/13

Joddla

Just det.
Det har tagit hårt på mig att Johanna reagerade på hur jag prata.
Men det är då inte lätt att överleva här i detta norra kalla land om man inte anpassar sig.
Är ju inte en kotte här som vet vad varken stolpapäror eller mögtocke är?!
Illa.
Lyssnar lite på joddla nu, bara för att få höra lite skånska även idag.
Varit på HumSam och pluggat idag.
(Johanna: Mitt imot keyhuset, nästan nere vid Campushallen)
I morgon blir det studier hemma.
Jävla skitväder här är.
Snö å skit.
Vi skåningar är då inte skapade för att cykla i sådant väder inte.
Nu tänkte jag kolla lite på film eller något trevligt program, innan jag ska knoppa.
Som sagt imon är det dags att läsa lite mer om synapser, nervceller, hjärnan, autonoma nervsystem å lite annat smått å gott.

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

haha, ojdå, tog du de så hårt?
ska säga dej att jag me har fått men av det, jag menar - min hanna har ju sin mobil (eller va de va) i jackelomman, inte i fickan :P höhö
men du. jag kommer snart igen å återlär dej skånska!! :D tihi
pusssss
ps. joddla rocks!! ;)

6:14 em  

Skicka en kommentar

<< Home