Graniz

Hanna är mitt riktiga namn, men under gymnasiet tiden så kom "Isak med tre tröjor" på att man kunde kalla mig Graniz. Å Graniz det blev.

2007/12/20

Jobbigt

Vad jobbigt allting kan kännas ibland.
Jobbigt att jobba.
Jobbigt att vara ledig.
Jobbigt att tänka på framtiden.
Jobbigt att leva för stunden.
Rätt derprimerande eller?

Men egentligen så borde man bara se vad som händer. Bara glida.
Men jag är ingen glidare. Det är bara så.
Jag är som jag är oberoende på hur mycket jag vill förändras.

Ibland kan det kännas som om vägen genom livet grenar sig och man inte riktigt vet vilken man ska ta.
Jag tycker det känns som världens största rondell. Åker man runt för många varv blir man bara illa mående.
Jag vill veta var jag är på väg. Jag kan bara inte glida med.
Jag vill veta vad jag ska plugga till hösten.
Jag vill veta var jag kommer bo.
Jag vill veta så mycket, så mycket.

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jag förstår dej precis gumman! Puss från johanna!

4:59 em  
Blogger Madeleine said...

usch ja... det är en läskig känsla... bra beskrivit med rondell-liknelsen... jag har oxå avrit där.. men en dag vaknar man o vet vad man ska göra även om man aldrig blir riiiktigt säker.... passa på o njut nu!!! Lätt för mig o säga men det e faktiskt ett bra råd! Pussss

7:37 em  
Blogger Madeleine said...

GOD JUL!!!! glömde jag visst att skriva! Föresten vad ska du göra på nyår?? ;-)

7:37 em  

Skicka en kommentar

<< Home