Graniz

Hanna är mitt riktiga namn, men under gymnasiet tiden så kom "Isak med tre tröjor" på att man kunde kalla mig Graniz. Å Graniz det blev.

2008/07/30

Kunder

Kunder i all ära, men jag kommer inte sakna er alla.
Visst tanten som kallade mig vännen igår var det inget fel på.
Damen som "ska ha en där uppe", med det menare hon right mentol är det inget fel på.
Inte heller tanten som ska ha långa röda right.
Mannen som ska ha genral och grov i "lösvikt" som han alltid brukar säga.
"Väskan är tom"- manen är det inget fel på.

Men sen finns det ju de andra med...
En igår som försöka prata afrikanska- eller nåt sånnt med mig i kassan igår. Och jag fattar det?
Stinky- Är väl inget fel egentligen på honom... Mer än att han stinker, mycket!
Stockholmaren. Slibbig, men gör egentligen inte en mygga förnär.
Han med guldtand som tror att man är intresserad av hans liv och katt.
Å sen är det inte så kul när gubbar börjar prata sex eller har komdomer i plånboken- där korkortet brukar sitta...
Hmf!
Ibland vill man bara ge dem en rak höger,eller nja vänster, är ju betydligt starkare i vänster.
Hur fan ska jag veta hur mycket pengar de har på kortet?
Och varför tror många att vi är en icabutik? Någon som sett stig där inne kanske?

Nä, nu ska jag inte klaga mer. Trivs egentligen ganska bra där.
Men ska ändå bli skönt att prova på något annat.

Och en fråga till alla välutbildade själar.
Om jag inte har fått bostad tills jag flyttar.
Allså om jag är bostadslös, är jag hemlös då?

1 Comments:

Blogger Bibblo-Sara said...

nej, först måste du börja leva på gatan. Ha fula kläder. inte duscha dig. Du vet. ;P

7:11 em  

Skicka en kommentar

<< Home