Graniz

Hanna är mitt riktiga namn, men under gymnasiet tiden så kom "Isak med tre tröjor" på att man kunde kalla mig Graniz. Å Graniz det blev.

2008/08/30

Gott & Blandat

Här händer det så mycket saker hela tiden så jag hinner knappt skriva om hälften.
Har inte ens försökt att föra över bilder från mobilen än, men de finns och de kommer, men när det kan man ju undra.
Vad har hänt:
I lördags körde vi upp. Tyvärr kunde vi inte köra för än framåt eftermiddagen eftersom det regnade så, och inte vill man väl att grejerna skulle bli blöta.
I söndags så cyklade bror och jag till skolan och tillbaka så jag skulle hitta dit.
Tar ca 25 minuter att cykla.
På kvällen var det dags för första träffen med klasskamraterna och faddrarna i trädgårdsföreningen.
Då lekte vi lite lekar och gick och kolla på skolan.
På måndag så var vi i skolan. På clinicum som det så fint heter.
Där så presentarade sig reflex och sektionen, tror kanske till och med att counsensus med var där en sväng.
Sen var det upprop.
Kl 13.30 var vi talbaka i vårt älskade TF därifrån bar det i väg i små grupper för stadvandring. jag tillhör nollgrupp 1.
Runt i stan så fick vi göra massa konstiga och roliga saker. blåsa upp ballonger som vi sedan skulle smälla, fast vi fick inte använda händerna. på stora torget så skulle vi ha en potatis på en sked och gå runt en runda där och sedan byta så nästa i laget skulle göra det samma, osv.
På gyllen torget så skulle vi samla ihop folk som vill vara med på ett gympapass som vi höll i, passet var två minuter långt.
Svara på frågor skulle vi göra vid viktors kläder.
Sen var det norsk karrioke med.
Under hela vandring så hade vi en stor uppgift vi med skulle göra.
Man hade vissa ord och en låt. orden skulle man ha in i den låten.
Vi hade låten främling. Orden var teakanna, Berga, sittning och omsluten.
Vår låte börajde så här
"Å fadder vad döljer du för mig i dina blåa byxor, en badring, en teakanna.... "

Men nu ska jag gå, dags för nolleolympiaden, sen e de party ikväll!
Hörs!

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

låter mkt skoj!

11:17 fm  
Anonymous Anonym said...

Låter som ni har de skoj där långt borta :) Själv började man plugget ida... Verkar va trevligt folk å en massa å göra hela tiden. Va e norsk kareoke? Låter najs :D Pöss vännen

9:07 em  

Skicka en kommentar

<< Home