Graniz

Hanna är mitt riktiga namn, men under gymnasiet tiden så kom "Isak med tre tröjor" på att man kunde kalla mig Graniz. Å Graniz det blev.

2008/08/05

Regn, rusk och kalla vindar

Igår regna det så ruskigt.
Tog regnjackan till och från jobbet fastan jag bara hade några meter till bilen min.
Började inte förran 12 men körde strax efter 11, men som bekant så tar det ju enbart 13 minuter till jobbet. Så när jag kom dit gjorde jag en fin kopp te tog min kriminalare och la mig i soffan för att läsa.
Men vem kan läsa en kriminalare när det pågår en komedi utanför fönstret?
Åsa kommer cyklandes i linne och paraply... Haha!

Efter några arbetade timmar klarnade vädret upp och jag började hoppas att det skulle bli kalas väder innan jag slutade för dagen.
Men icke då, när det var dags att gå hem regnade det. Så det var bara till att ta på regnjackan igen, dra upp luvan och dra ner den i ryggen, man får ju ackta sig så man inte blir blöt, för då kan man visst bli förkyld har jag hört...

Ruskade på rätt bra hela kvällen hörde en gran knäckas på grannens, och björkerna stod dubbbelvikta...
Vi blev även utan ström, men de timmarna missa jag, den kom igen strax efter nio då jag masa mig ur sängen.