Graniz

Hanna är mitt riktiga namn, men under gymnasiet tiden så kom "Isak med tre tröjor" på att man kunde kalla mig Graniz. Å Graniz det blev.

2008/01/30

Tankar

Varför ska man tänka en massa?
Vad kännar det till?
Blir man klokare av det, eller bara mer förvirrad?

Vad mycket jag tänker på.
Vad mycket det finns att tänka på.

Jag tänker på jobbet.
Jag tänker på att jag ibland är ganska trött på det.
Men det blir nog bättre nu, snart.
För nu ska jag vara ledig en vecka och då känns det nog bättre när jag kommer tillbaka.

Jag tänker på semester.
Jag tänker på hur gärna jag skulle vilja åka iväg i sommar.
Lämna Sverige för ett tag och åka iväg till varmare breddgrader.
Men jag vill ju inte gärna åka själv, och jag vet inte någon som vill följa med mig.

Jag tänker på Rickard.
Jag tänker på mycket på Rickard.
Jag tänker på när man var liten och lekte "älskar, älskar inte"

Jag tänker på framtiden.
Jag tänker på vad jag ska plugga.

Jag tänker på...
... att imorgon lämnar jag staden för en vecka.
...att imorgon lämnar jag (förhoppningvis) bekymmrena för ett tag.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Tycker faktiskt att man blir mest förvirrad av att tänka... låg vaken fyra timmar här om kvällen pga att jag tänkte. å vad resa beträffar - får jag bara ett jäkla jobb snart så är jag med!! :D å linda fick en valfri resa i 20årspresent å jenny hänger säkert på :) ska du till bror din på din lediga vecka? va mysigt! ska snart åka upp till min syster :) ha det så bra, vill träffa dej snart!! Pussar på dej! från du-vet-vem <3

10:02 em  
Anonymous Anonym said...

Hej! Jag hade oxå sån stor ångest om vilken jag skulle åka på semester med, när jag var singel.. Men vet du vad, det finns alltid nån. Ens om en kompis har pojkvän. Kan hon inte lämna honom en vecka. Åk med en kusin, ett syskon. Eller varför inte mamma??

3:47 em  

Skicka en kommentar

<< Home