Graniz

Hanna är mitt riktiga namn, men under gymnasiet tiden så kom "Isak med tre tröjor" på att man kunde kalla mig Graniz. Å Graniz det blev.

2008/02/07

Ett Ganska Så Flummigt Inlägg.

För att få den här flummigheten som är på väg ut genom fingrarna att bli lite lättare att följa så är det lika bra att dela upp det.

Först lite som ska klar göras(heter det så?)
1. Jag är ute efter någon.
2. Jag snor ingen från någon.
3. Jag gillar ingen (förutom mig själv och min låsaskompis som är med mig i parsammanhang nu mera)

Man kan nog jämnföra mig med en ko. Okej, kor är söta.
Men de tar och tuggar och tuggar och tuggar och tuggar.
Sen sväljer det.
Sen tar de och tuggar och tuggar och tuggar och tuggar tills allt är i små små partiklar.
Och så gör jag med.
Jag älter och älter och älter allt, allt allt. Tills jag kommer underfund med något. Eller tills den jag älter ihop med tröttnar. Eller om jag älter själv på kvällen så är det tills jag somnar.

Vadär det nu som ska tuggas igenom då?
Vad sägs om att folk. (ska icke nämna vilken men de kommer iaf inte läsa detta) tror att bara för att jag är singel så är jag ute efter att ha en ny kille. Och det är nu.
Visst jag vill ha en ny kille, men nu?
Nee. Och vad får folk(samma folk) att tro att bara för att man är singel och en annan i omgivning också är det så ska man bli tillsammans?
What the Fuck?
Det är faktiskt ganska jobbigt.
Det känns som att bara för att man är tjej och pratar med en kille så ska man bli tillsammans.
Vad sägs om att vissa är väldigt trevliga att prata med, men aldrig, allså aldrig att jag vill vara tillsamans med den.
Grr!!!

Mer tankar då?
Jo drömmar.
Är inte de på tock för underliga ibland?
Jag kan drömma om allt.
Allt, och om jag har förstått det rätt så kan många göra det.
Det dumma med drömmar är att man glömmer dem så fort.
Ja, jag vet. Om man vill komma ihåg dem så ska man skriva upp dem så fort som möjligt när man vaknar, men vem orkar det???
Men i nattas så drömde jag gott. Det vet jag, men vad?

Sen är det alltid det här med livet.
En ständig sak som man kan grubbla över.
Vad ska man göra.
Vad är meningsfult.
Lite mer konkret.
Var kommer jag bo om ett halvår?
Vad kommer jag läsa till?
Kommer jag att trivas?
Kommer jag att ångra något av mina val?

Mindre konkret.
Kan mitt framtida liv se ut som jag vill?
För ja, jag har en bild på hur jag vill ha det om... jag en 5-10 år.
Ehh.

Detta är nog en sådan där dum dag.
Allt känns förjävligt och hela världen är emot mig.
Jobba var faktist inte så jävla skoj.
Gick bra ett tag. Sen låste sig kortterminalen i min kassa.
Starta om och logga in igen, och dra om varorna.
Gick det nej.
Fick byta kassa. Det funkar. Men lådan till denna kassa var låst så jag fick vända mig om och ta pengar bakommig... Jävligt jobbigt.
Vet fanimej inte om min kassa stämde idag. Tror knappt det, men kan ju alltid hoppas på det.
Kommer hem.
Inte hungrig. Tar en papelesin. Ja, så heter det ;P
Kollar på the simpson och upptäcker att livet kan var värre.
Min farsa går iaf inte omkring med en hummer i koppel.
Skulle surfa lite, men vill datorn funka?
Nee. Men nu har den iaf återuppstått. SKÖNT.

Tänk att vara den enda i i hela landet som heter just det man heter.
Det finns 19 av mig.
Men kanske bara en av dig?
Nää. Nu är jag pö... Trött!
Dags att sova.

Morgondagens aktiviteter:
Tvätta bilen
Fest
Boka mig till högskoleprovet
Natti!