Graniz

Hanna är mitt riktiga namn, men under gymnasiet tiden så kom "Isak med tre tröjor" på att man kunde kalla mig Graniz. Å Graniz det blev.

2008/01/03

Vet inte riktigt i vilken ända som jag ska börja skiva.
Mycket tankar nu. Så detta kommer nog att bli ett blogginlägg bestående av massa små tankar, mycket hoppande. Jag hoppas på förstelse.
Just nu lyssnar jag på Black Betty. Gillar den låten, den är så... Schysst :D
Tankar just nu är mycket. Mycket jobbrealaterat, mer eller mindre.
En positiv sak är att nu har jag fått schema som sträcker sig vecka 13 ut.
Det är schysst, för det betyder pengar. Men det betyder även att jag får vara med alla min fina arbetskamrater ett tag till.

En annan tanke som jag har är om förhållanden och otrohet.
Idag på jobbet så där kvar i fem stod jag, jeffe och Sebbe och "jobbade" vid nötterna och den billiga läsken.
Kommer inte riktigt ihåg hur vi kom in på det, jo det gör jag nu.
Innan på dagen så skulle jag och den andra Hanna ha ut några etiketter, men vi fick inte riktigt det att funka med komunikationen mellan handterminalen och skrivaren. Så jag gav terminalen till Sebbe, å snäll o rar som han är så fixa han ut etiketterna.
Så frågade jag hur han hade lyckats med det. Om han hade flörtat med den eller.
Jodå det hade han, han hade smekt den på batteriluckan!
Sen senare på dagen gick han runt med den igen å skulle skriva ut fler etiketter. Så frågade jag om det var bara för att han ville smeka den lite till.
Sen vid kvart i fem fråga jag honom hur det gick med terminalen, om de fortfarande... ja.
Nej, så var inte fallet. Han terminalen hade ju varit otrogen. Den hade varit med den andra handterminalen.
Men det hade han ju nästan misstänkt så som de stod å kollade på varandra om dagarna.
Och när jag frågade honom om detta var inte jeffe där, men hon kom precis när han sa det att den hade varit otrogen. Så hon frågade Sebbe om han hade varit otrogen.
Å han bara skrattade. Så sa jag till henne, om inte vi kunde ha några hemligheter. Men det fick vi inte :p
Så vi berättade. Så sen började vi prata om otrohet. Å det inte var så trevligt.
Och om man hade kunnat förlåta sin partner om den hade varit otrogen.
Och vi kom fram till att det hade varit jävligt svårt. Och att om verkligen tycker om sin partner så är inte denna otrogen.
Inte för att gå för personlig in på det så verkar otrohet inte verka vara helt ovanligt.
Ibland fattar jag inte hur folk tänker. Misshandla de de tycker mest om på detta vis.
Få reda på det av sin bästa kompis, att ens kille har varit otrogen.
Att inte alls få reda på det.
Att få reda på en del av gångerna.
Inte på att ringa av alla dess slag åker ut genom ruterna i svenska hem.
Jag lider.
Jag undrar hur saker kommer att bli.
Det är många jag tänker på och undrar hur de kommer att få det. Om de kommer att få de som de verkligen förtjänar.
Det värsta är när man hör skit om dem, hör skit om sånna man bryr sig om.
Hörde en gång i ett tvprogram för många år sedan att oberoende på hur arg man är på sitt ex så bör man aldrig prata skit om denna.
Svårt att hålla kanske. Men sen beror det nog mycket på vad man säger och till vem som man säger det.
Jag tycker det är svårt att skriva utan att skriva för mycket. Vill inte lämna ut hela mig hela mitt tänk. Andra innersta känslor och upplevelser.
Men fybublan vad det snurrar runt i huvuvdet på mig.
Run to the hills- känns faktist lockande. Undra hur många gånger som jag har lyssnat på denna. Men visst jag har ingen anledning att springa för mitt liv. Det finns ingen/inget som jagar mig. Möjligen min rädslor, rädslor för framtid, Rädslor för mina känslor- Och nej det är inte så jag menar.

Utryck är en schysst sak.
Mycket av en utryck och gester snor/lånar man från någon annan.
Det är inte lätt- Har jag lånat. Har jag märkt.

En annan tanke som är i huvud är hur det kommer att bli med operation.
Jag undrar när den kommer att bli. Undrar hur det kommer bli. Hur mycket invalid jag kommer att bli. Om jag kommer att vara rädd innan. Men det kommer jag nog att vara. Jag undrar om det kommer vara någon som tänker på en när man ligger under skalpellen.

Tills sist några tal som finns i mitt huvud. Ni får gärna gissa vad de betyder
25
14
4+